Adres siedziby spółki, jest
obligatoryjnym elementem, który musi być podany w umowie spółki,
jak również w Krajowym Rejestrze Sądowym. Bardzo ważne jest, aby
przy każdej jego zmianie, dokonywać aktualizacji tej informacji w
KRS i w innych urzędach.
Twoja spółka zmieniła właśnie
adres? Jako członek zarządu spółki jesteś zobowiązany do
dopełnienia wszelkich formalności związanych ze zmianą adresu?
Przeczytaj, jak to zrobić.
Gdy spółka zmienia adres, jej zarząd
ma 7 dni od dnia zdarzenia (podjęcia uchwały o zmianie siedziby na
Nadzwyczajnym Zgromadzeniu Zarządu) na przekazanie ten informacji do
KRS. Następuje to na wniosku KRS-W3, czyli wniosku o zmianę danych
w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz na załącznikach, które KRS
przekazuje do innych urzędów.
Wraz ze składaniem wniosku należy
uiścić za dokonanie tej uczynności opłatę sądową w wysokości
350zł ( znaczki sądowe - 250zł oraz ogłoszenie w Monitorze
Sądowym u Gospodarczym - 100zł).
Dokumenty, jakie należy złożyć w
KRS:
- KRS-Z3 – wniosek o zmianę danych spółki (tj. adresu),
- NIP-2 – załącznik do Urzędu Skarbowego,
- ZUS ZPA – załącznik do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- RG-1 - – załącznik do Urzędu Statystycznego,
- Uchwałę o zmianie siedziby z Nadzwyczajnego Zgromadzenia
Zarządu,
- umowa najmu nowego lokalu na siedzibę firmy,
- dowód uiszczenia opłaty za ogłoszenie w MSiG,
WAŻNE
Czasami, gdy spółka zmienia swój
adres wymagana jest zmiana umowy spółki. Dzieje się to w momencie,
gdy nowy adres siedziby jest w innym mieście niż obecny.
Jeśli zmieniasz adres spółki
powinieneś poinformować o tym swoich kontrahentów. Nie zapomnij
też podać nowego adresu na swojej stronie internetowej.