WADY:
- Koszty.Poniesione koszty nie są aż tak wysokie niż wynajem lokalu na siedzibę i zatrudnienie choćby sekretarki, ale trochę i tak trzeba zapłacić. Wysokość kwoty zależną jest od opcji którą będziemy chcieli posiadać. Podstawowa opłata to ta za wynajem adresu i obsługa przychodzącej korespondencji.
- Wydłużony czas.Wiadomości, listy czy przesyłki trafiają z właściciela z opóźnieniem. Wirtualne biura oferują dość rzadkie wysyłanie korespondencji. Jest to jednak wada możliwa do wyeliminowania, zależy tylko od uzgodnienia.
- Niewykwalifikowany personel.Zbyt niski koszt za usługę mimo wszystko powinien dać nam „do myślenia”. Może być taki dlatego, że firma ponosi niskie koszty związane z zatrudnieniem pracowników. Zdarza się niejednokrotnie, że zatrudnione osoby tak naprawdę nie wiedzą co robią, a wtedy często dochodzi do wielu pomyłek.
- Wirtualny świat.Dla jednych jest zaleta, inni uważają go jako wadę. Kontakty międzyludzkie zostają ograniczone do minimum. Przekazywanie wiadomości, informowanie- wszystko odbywa się za pośrednictwem internetu czy telefonu.
- Niedogodności podatkowe: telefon, faks, internet.Czasami Urząd Skarbowy będzie żądał, aby usługi jakimi jest łącze internetowe czy telefon działały w miejscu adresu firmy. Dlatego zdarza się tak, że opłaty za linie firmowe, których używamy do pracy w domu nie można wliczyć do kosztów ogólnych firmy.