Od
kilku lat na mocy art. 14a "Ustawy o swobodzie działalności
gospodarczej" przedsiębiorca niezatrudniający
pracowników może skorzystać z prawa, jakim jest możliwość
zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na czas
od 1 do 24 miesięcy.
Takie
rozwiązanie jest bardzo korzystne dla przedsiębiorców, gdyż nie
muszą oni ostatecznie wyrejestrowywać swojej firmy. W czasie
zawieszenia działalności przedsiębiorca jest zwolniony z opłacania
składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, oraz składania
deklaracji i wpłacania zaliczek na podatek. Spółka w tym okresie
nie musi prowadzić ksiąg rachunkowych, składać do Urzędu
Skarbowego zeznań podatkowych i sprawozdania finansowego.
Zgłoszenie
o zawieszeniu wykonywania działalności spółka musi w formie
pisemnej złożyć w Krajowym Rejestrze Sądowym. O tym fakcie należy
również powiadomić Naczelnika Urzędu Skarbowego, nie później
niż do 7 dni od złożenia wniosku w KRS.